Dyskografia

F.Nowowiejski „Komplet muzyki baletowej”


Kameny


...Smutne jest to, ze obcując na co dzień z muzyką taką jak Czajkowskiego, Strawińskiego czy Ravela zapominamy, a właściwie to nawet nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak wiele wspaniałej, polskiej muzyki nie zostało jeszcze odkrytej. Przepełnieni kosmopolitycznym gustem, popełniamy błąd, myśląc, ze jeśli muzyka jest dobra, to ma już swoje miejsce w historii. Cala „reszta” to raczej mniej udane kompozycje, które nie przez przypadek nie zagościły na stałe w salach koncertowych... Otóż nic bardziej mylnego. Udało nam się z pomocą wspaniałych ludzi pozyskać rękopisy obu baletów F. Nowowiejskiego, które na pewno nie zasłużyły na zapomnienie w szufladzie rodzinnego biurka. Już od pierwszych dźwięków wiedzieliśmy, że mamy do czynienia z dziełami wyjątkowymi, a misja pokazania ich światu wyzwoliła w nas ogromna pasję podczas nagrania. Czy konkurując z „Jeziorem Łabędzim”, „Ognistym Ptakiem” i „Popołudniem Fauna” uda nam się bez kompleksów pokazać polska legendę i wraz z Sinfonia Varsovią i Chórem Polskiego Radia rozkochać w tej fascynującej muzyce innych melomanów...?

Album Tatrzańskie & Variations


Kameny


arr P. Kaczmarczyk , S. Perłowski; Violin Concerto M. Karłowicz; arr A. Bałdych, S. Perłowski, 2015.

Jeśli muzyka polska ma trafiać to jak największej rzeszy słuchaczy to czemu nie poszerzyć jej o tych, lubujących się w jazzie? Rzadko grywany w oryginale „Album Tatrzańskie” I.J. Paderewskiego oraz znany melomanom „Koncert Skrzypcowy A-dur” M. Karłowicza posłużyły mi jako pretekst aranżacji i prowokacji wybitnych osobowości świata jazzu do improwizacji na ich temat. Energia i wyrazistość ich wypowiedzi przerosły moje najśmielsze artystyczne oczekiwania...

Terje Rypdal


ECM


Melodic Warrior; Waterfalls (with The Hilliard Ensemble, Brucknerorchester Linz / Dennis Russell Davies; Wrocław Philharmonic Orchestra / Sebastian Perłowski)

To wielki zaszczyt być pomostem pomiędzy klasycznym światem dźwięków, zapisanym przez kompozytora zafascynowanego językiem Pendereckiego oraz innych współczesnych twórców, improwizowaną jazzową wizją tego samego człowieka, na dodatek w dzieciństwie zakochanego w stylu Jimi'ego Hendrixa. Ten wyjątkowy collage stylów zderzony z brzmieniem orkiestry symfonicznej i elektrycznej gitary Terje'go powinien conajmniej zainteresować... ale czy zafascynuje słuchaczy najbardziej elitarnego jazzowego wydawnictwa jakim jest ECM...?

Obrazki ze Szczytów


DUX


Mussorgsky, Mahler, Villa-Lobos, Bach, Stravinsky, Granados – Sebastian Perłowski, arrangements. (Bernatowicz, Berny, Hołubowski, Michalik, Sokół, Słowińska, Cracow Clarinet Quartet – Poniżnik, Stępień, Nemtusiak, Sztencel)

Inspiracją oraz integralną częścią całego cyklu jest „Promenada” z „Obrazków z Wystawy” M. Mussorgskiego, ukazana notabene tak jak przez samego kompozytora – w różnych odsłonach. Podczas gdy na przedstawiciela „Potężnej Gromadki” miały wpływ akwarele Wiktora Hartmanna, dla mnie stymulacją artystyczną był nietypowy skład instrumentalny. Połączenie klasycznego kwartetu klarnetowego z etnicznym głosem, jazzową trąbką, Piazzolo'wskim „cudownym dzieckiem” jakim w muzyce współczesnej stał się akordeon oraz rozrywkowej sekcji rytmicznej spowodowało, iż idąc za przykładem wielkiego mistrza Igora Strawinskiego poddałem konfrontacji: wędrówkę po stylach muzycznych różnych epok ze współczesnymi rytmami takimi jak (bossa nova, swing, funky, etno czy blues).

Chciałem by fragmenty utworów tzw. „muzyki klasycznej” stały się zalążkiem dla wypowiedzi poszczególnych instrumentalistów, a znając charakterystykę i możliwości ich gry, pozwoliłem sobie na zderzenie swobodnej wypowiedzi jaką jest improwizacja ze szczegółowym zapisem nutowym, który realizują.

Zapraszam Państwa bardzo serdecznie do wysłuchania tego muzycznego collage'u. Sebastian Perłowski.