Koncerty 2019

Archiwum

XIV Koncert Noworoczny w Filharmonii Narodowej


1 stycznia 2019


Mazowiecki Teatr Muzyczny imienia Jana Kiepury tradycyjnie już zaprasza miłośników dobrej muzyki w najlepszym wykonaniu do wspólnego, muzycznego świętowania rozpoczęcia roku 2019. 1 stycznia zapraszamy na XIV Koncert Noworoczny, który rozpocznie się o godzinie 18, w gościnnej Sali Koncertowej Filharmonii Narodowej. Wydarzenie uświetni swoim występem wybitny włoski śpiewak operowy – Ildebrando D'Arcangelo – gwiazda europejskich i światowych scen operowych, a partnerować mu będą: Joanna Moskowicz (sopran) i Leonardo Capalbo (tenor).
Ildebrando D'Arcangelo występował z powodzeniem m.in. w mediolańskiej La Scali, Teatro Real w Madrycie, londyńskim Covent Garden, w Operze w Wiedniu oraz w Paryżu. Po udanym debiucie na deskach Metropolitan Opera w Nowym Jorku, w 1994 roku, powracał tam jeszcze wielokrotnie. Podczas XIV Koncertu Noworocznego w Filharmonii Narodowej usłyszymy też utalentowanych i wielokrotnie nagradzanych artystów: Joannę Moskowicz (sopran) i Leonarda Capalbo (tenor). Moskowicz jest absolwentką Akademii Muzycznej w Łodzi i we Wrocławiu, a także wielu kursów mistrzowskich, min. u prof. Barbary Schlick, prof. Ingrid Kremling oraz prof. Teresy Żylis-Gary. Ta długoletnia solistka Opery Wrocławskiej została laureatką wielu znaczących konkursów, m.in. VIII Konkursu Moniuszkowskiego (nagroda specjalna dla najlepszego sporanu koloraturowego oraz dla najlepszej polskiej śpiewaczki, 2013 r.). Melomani mogą także z niecierpliwością oczekiwać występu Leonarda Capalbo. Ten amerykański śpiewak o włoskich korzeniach chwalony jest za bogaty, liryczny głos i dramatyzm wykonania. Jego występy oklaskiwane były m.in. w Staatsoper w Berlinie, Teatro Real w Madrycie, Operze w Lyonie, Teatro Regio w Turynie, Teatro dell’Opera w Rzymie. Capalbo występował też w USA, m.in. w Lyric Opera of Chicago i New York City Opera.
Podczas XIV Koncertu Noworocznego w Filharmonii Narodowej usłyszymy też Polską Orkiestrę Radiową, którą tego wyjątkowego wieczoru poprowadzi Maestro Sebastian Perłowski.

Koncerty Noworoczne Akademii Muzycznej w Katowicach


16, 17 stycznia 2019


Sala koncertowa AM w Katowicach

Concerto de Carnaval Orquestra Metropolitana de Lisboa


3 marca 2019


17h00, Coliseu Porto Ageas

A. Dvořák Carnaval, Abertura de Concerto, Op. 92
R. Schumann Quatro peças de Carnaval, Op. 9 (Orquestração de Maurice Ravel)
N. Paganini Il carnevale di Venezia, Op. 10
N. Paganini La Campanella, 3.º and. do Concerto para Violino e Orquestra N.º 2, Op. 7
G. Rossini Abertura da ópera La Gazza Ladra
F. v. Suppé Abertura da Opereta Cavalaria Ligeira
H. Berlioz O Carnaval Romano, Abertura de Concerto, H. 95
B. Smetana Polca da Ópera A Noiva Vendida
B. Smetana «Dança dos Comediantes» da Ópera A Noiva Vendida
M. Glinka Abertura da Ópera Ruslan e Ludmila
N. Rimsky-Korsakov Capricho Espanhol, Op. 34
J. Offenbach Abertura da Opereta Orphée aux enfers
J. Offenbach Galope da Opereta Orphée aux enfers

Sebastian Perłowski maestro

Concerto de Carnaval Orquestra Metropolitana de Lisboa


5 marca 2019


16h00, Coliseu Lisboa

A. Dvořák Carnaval, Abertura de Concerto, Op. 92
R. Schumann Quatro peças de Carnaval, Op. 9 (Orquestração de Maurice Ravel)
N. Paganini Il carnevale di Venezia, Op. 10
N. Paganini La Campanella, 3.º and. do Concerto para Violino e Orquestra N.º 2, Op. 7
G. Rossini Abertura da ópera La Gazza Ladra
F. v. Suppé Abertura da Opereta Cavalaria Ligeira
H. Berlioz O Carnaval Romano, Abertura de Concerto, H. 95
B. Smetana Polca da Ópera A Noiva Vendida
B. Smetana «Dança dos Comediantes» da Ópera A Noiva Vendida
M. Glinka Abertura da Ópera Ruslan e Ludmila
N. Rimsky-Korsakov Capricho Espanhol, Op. 34
J. Offenbach Abertura da Opereta Orphée aux enfers
J. Offenbach Galope da Opereta Orphée aux enfers

Sebastian Perłowski maestro

Kopciuszek


16 marca 2019


Opera Krakowska ul. Lubicz 48

Baletowa wersja znanej baśni o Kopciuszku, dwóch złośliwych siostrach i okrutnej macosze.

Jej twórcą jest wybitny choreograf pochodzący z Mediolanu Giorgio Madia. Solista Baletu Béjarta i San Francisco Ballet dziś tworzy własne przedstawienia na scenach muzycznych Wiednia i Berlina. Kopciuszek w jego interpretacji został wzbogacony o nowe znaczenia przy zachowaniu uniwersalnego sensu przypowieści. Łączy w sobie subtelny liryzm z ironią i poczuciem humoru, wyróżnia się oryginalnym językiem choreografii, zaskakuje widowiskowością. Warstwę muzyczną spektaklu stanowią fragmenty utworów operowych i kameralnych G. Rossiniego. To wzruszające i pełne humoru przedstawienie adresowane jest zarówno dla młodych jak i dorosłych widzów.

Kopciuszek


17 marca 2019


Opera Krakowska ul. Lubicz 48

Baletowa wersja znanej baśni o Kopciuszku, dwóch złośliwych siostrach i okrutnej macosze.

Jej twórcą jest wybitny choreograf pochodzący z Mediolanu Giorgio Madia. Solista Baletu Béjarta i San Francisco Ballet dziś tworzy własne przedstawienia na scenach muzycznych Wiednia i Berlina. Kopciuszek w jego interpretacji został wzbogacony o nowe znaczenia przy zachowaniu uniwersalnego sensu przypowieści. Łączy w sobie subtelny liryzm z ironią i poczuciem humoru, wyróżnia się oryginalnym językiem choreografii, zaskakuje widowiskowością. Warstwę muzyczną spektaklu stanowią fragmenty utworów operowych i kameralnych G. Rossiniego. To wzruszające i pełne humoru przedstawienie adresowane jest zarówno dla młodych jak i dorosłych widzów.

Kopciuszek


18 marca 2019


Opera Krakowska ul. Lubicz 48

Baletowa wersja znanej baśni o Kopciuszku, dwóch złośliwych siostrach i okrutnej macosze.

Jej twórcą jest wybitny choreograf pochodzący z Mediolanu Giorgio Madia. Solista Baletu Béjarta i San Francisco Ballet dziś tworzy własne przedstawienia na scenach muzycznych Wiednia i Berlina. Kopciuszek w jego interpretacji został wzbogacony o nowe znaczenia przy zachowaniu uniwersalnego sensu przypowieści. Łączy w sobie subtelny liryzm z ironią i poczuciem humoru, wyróżnia się oryginalnym językiem choreografii, zaskakuje widowiskowością. Warstwę muzyczną spektaklu stanowią fragmenty utworów operowych i kameralnych G. Rossiniego. To wzruszające i pełne humoru przedstawienie adresowane jest zarówno dla młodych jak i dorosłych widzów.

Gala Przyjaźni Polsko-Węgierskiej


22 marca 2019


scena Kieleckiego Teatru Tańca

Drewniany Książę (balet ok. 55’) B. Bartoka

występują:
Kielecki Teatr Tańca – choreografia Elżbieta Pańtak
Orkiestra Akademii Beethovenowskiejv dyr. Sebastian Perłowski

Filharmonia Krakowska


4 kwietnia 2019


Koncert orkiestry Filharmonii Krakowskiej z cyklu Musica-ars amanda

W programie George Gershwin:
Promenada (Walking the dog)
Piosenki: Lady be good, I’ve got rhytm, The man I love, Summertime
Somebody loves me
Amerykanin w Paryżu
Marsz Strike Up the Band
Suita z filmu Funny Face
3 Preludia

Filharmonia Krakowska


5 kwietnia 2019


Koncert orkiestry Filharmonii Krakowskiej z cyklu Musica-ars amanda

W programie George Gershwin:
Promenada (Walking the dog)
Piosenki: Lady be good, I’ve got rhytm, The man I love, Summertime
Somebody loves me
Amerykanin w Paryżu
Marsz Strike Up the Band
Suita z filmu Funny Face
3 Preludia

Gra w karty / Święto wiosny
Igor Strawiński


27 kwietnia 2019


Opera Wrocławska, ul. Świdnicka 35, 50-066 Wrocław

Choreografia (Gra w karty): Jacek Przybyłowicz
Choreografia (Święto wiosny): Uri Ivgi, Johan Greben
Reżyseria świateł, Paweł Murlik

Orkiestra i balet Opery Wrocławskiej

Dwa balety Igora Strawińskiego, które mimo różnej treści łączy jedna historia. Oba dzieła podczas swoich premier poniosły fiasko. Mimo nienajlepszego przyjęcia, balety Strawińskiego przetrwały próbę czasu, a Święto wiosny, zostało uznane za jedno z największych arcydzieł muzyki baletowej.
Według oryginalnego libretta Gra w karty to metaforyczna opowieść o przewrotności życia, w którym nawet najsilniejsi mogą zostać pokonani przez słabsze jednostki. Święto wiosny z kolei oryginalnie czerpie z legend o pogańskich wierzeniach Rusi. Jednocześnie balet Strawińskiego okazał się jednym z tych dzieł, które zmieniły bieg historii muzyki i tańca. Twórcy wrocławskiej premiery odchodzą od oryginalnych fabuł, przeszczepiając muzykę Strawińskiego na grunt współczesnych i uniwersalnych płaszczyzn, podejmując dialog z wymagającą partyturą oraz historią tych dzieł. Dla tancerzy zespołu baletowego Opery Wrocławskiej będzie to możliwość zaprezentowania się widowni w dwóch zupełnie odmiennych estetykach.

Gra w karty / Święto wiosny
Igor Strawiński


28 kwietnia 2019


Opera Wrocławska, ul. Świdnicka 35, 50-066 Wrocław

Choreografia (Gra w karty): Jacek Przybyłowicz
Choreografia (Święto wiosny): Uri Ivgi, Johan Greben
Reżyseria świateł, Paweł Murlik

Orkiestra i balet Opery Wrocławskiej

Dwa balety Igora Strawińskiego, które mimo różnej treści łączy jedna historia. Oba dzieła podczas swoich premier poniosły fiasko. Mimo nienajlepszego przyjęcia, balety Strawińskiego przetrwały próbę czasu, a Święto wiosny, zostało uznane za jedno z największych arcydzieł muzyki baletowej.
Według oryginalnego libretta Gra w karty to metaforyczna opowieść o przewrotności życia, w którym nawet najsilniejsi mogą zostać pokonani przez słabsze jednostki. Święto wiosny z kolei oryginalnie czerpie z legend o pogańskich wierzeniach Rusi. Jednocześnie balet Strawińskiego okazał się jednym z tych dzieł, które zmieniły bieg historii muzyki i tańca. Twórcy wrocławskiej premiery odchodzą od oryginalnych fabuł, przeszczepiając muzykę Strawińskiego na grunt współczesnych i uniwersalnych płaszczyzn, podejmując dialog z wymagającą partyturą oraz historią tych dzieł. Dla tancerzy zespołu baletowego Opery Wrocławskiej będzie to możliwość zaprezentowania się widowni w dwóch zupełnie odmiennych estetykach.

Gra w karty / Święto wiosny
Igor Strawiński


30 kwietnia 2019


Opera Wrocławska, ul. Świdnicka 35, 50-066 Wrocław

Choreografia (Gra w karty): Jacek Przybyłowicz
Choreografia (Święto wiosny): Uri Ivgi, Johan Greben
Reżyseria świateł, Paweł Murlik

Orkiestra i balet Opery Wrocławskiej

Dwa balety Igora Strawińskiego, które mimo różnej treści łączy jedna historia. Oba dzieła podczas swoich premier poniosły fiasko. Mimo nienajlepszego przyjęcia, balety Strawińskiego przetrwały próbę czasu, a Święto wiosny, zostało uznane za jedno z największych arcydzieł muzyki baletowej.
Według oryginalnego libretta Gra w karty to metaforyczna opowieść o przewrotności życia, w którym nawet najsilniejsi mogą zostać pokonani przez słabsze jednostki. Święto wiosny z kolei oryginalnie czerpie z legend o pogańskich wierzeniach Rusi. Jednocześnie balet Strawińskiego okazał się jednym z tych dzieł, które zmieniły bieg historii muzyki i tańca. Twórcy wrocławskiej premiery odchodzą od oryginalnych fabuł, przeszczepiając muzykę Strawińskiego na grunt współczesnych i uniwersalnych płaszczyzn, podejmując dialog z wymagającą partyturą oraz historią tych dzieł. Dla tancerzy zespołu baletowego Opery Wrocławskiej będzie to możliwość zaprezentowania się widowni w dwóch zupełnie odmiennych estetykach.

Przesłuchanie uczestników III etapu Międzynarodowego Konkursu Sztuki Wokalnej im. Ady Sari


3 maja 2019


MCK SOKÓŁ w Nowym Sączu
Orkiestra Opery Śląskiej

Koncert Laureatów Międzynarodowego Konkursu Sztuki Wokalnej im. Ady Sari


4 maja 2019


MCK SOKÓŁ w Nowym Sączu
Orkiestra Opery Śląskiej

Gra w karty / Święto wiosny
Igor Strawiński


22 maja 2019


Opera Wrocławska, ul. Świdnicka 35, 50-066 Wrocław

Choreografia (Gra w karty): Jacek Przybyłowicz
Choreografia (Święto wiosny): Uri Ivgi, Johan Greben
Reżyseria świateł, Paweł Murlik

Orkiestra i balet Opery Wrocławskiej

Dwa balety Igora Strawińskiego, które mimo różnej treści łączy jedna historia. Oba dzieła podczas swoich premier poniosły fiasko. Mimo nienajlepszego przyjęcia, balety Strawińskiego przetrwały próbę czasu, a Święto wiosny, zostało uznane za jedno z największych arcydzieł muzyki baletowej.
Według oryginalnego libretta Gra w karty to metaforyczna opowieść o przewrotności życia, w którym nawet najsilniejsi mogą zostać pokonani przez słabsze jednostki. Święto wiosny z kolei oryginalnie czerpie z legend o pogańskich wierzeniach Rusi. Jednocześnie balet Strawińskiego okazał się jednym z tych dzieł, które zmieniły bieg historii muzyki i tańca. Twórcy wrocławskiej premiery odchodzą od oryginalnych fabuł, przeszczepiając muzykę Strawińskiego na grunt współczesnych i uniwersalnych płaszczyzn, podejmując dialog z wymagającą partyturą oraz historią tych dzieł. Dla tancerzy zespołu baletowego Opery Wrocławskiej będzie to możliwość zaprezentowania się widowni w dwóch zupełnie odmiennych estetykach.

Kopciuszek


24 maja 2019


Opera Krakowska ul. Lubicz 48

Baletowa wersja znanej baśni o Kopciuszku, dwóch złośliwych siostrach i okrutnej macosze.

Jej twórcą jest wybitny choreograf pochodzący z Mediolanu Giorgio Madia. Solista Baletu Béjarta i San Francisco Ballet dziś tworzy własne przedstawienia na scenach muzycznych Wiednia i Berlina. Kopciuszek w jego interpretacji został wzbogacony o nowe znaczenia przy zachowaniu uniwersalnego sensu przypowieści. Łączy w sobie subtelny liryzm z ironią i poczuciem humoru, wyróżnia się oryginalnym językiem choreografii, zaskakuje widowiskowością. Warstwę muzyczną spektaklu stanowią fragmenty utworów operowych i kameralnych G. Rossiniego. To wzruszające i pełne humoru przedstawienie adresowane jest zarówno dla młodych jak i dorosłych widzów.

Kopciuszek


25 maja 2019


Opera Krakowska ul. Lubicz 48

Baletowa wersja znanej baśni o Kopciuszku, dwóch złośliwych siostrach i okrutnej macosze.

Jej twórcą jest wybitny choreograf pochodzący z Mediolanu Giorgio Madia. Solista Baletu Béjarta i San Francisco Ballet dziś tworzy własne przedstawienia na scenach muzycznych Wiednia i Berlina. Kopciuszek w jego interpretacji został wzbogacony o nowe znaczenia przy zachowaniu uniwersalnego sensu przypowieści. Łączy w sobie subtelny liryzm z ironią i poczuciem humoru, wyróżnia się oryginalnym językiem choreografii, zaskakuje widowiskowością. Warstwę muzyczną spektaklu stanowią fragmenty utworów operowych i kameralnych G. Rossiniego. To wzruszające i pełne humoru przedstawienie adresowane jest zarówno dla młodych jak i dorosłych widzów.

Kopciuszek


26 maja 2019


Opera Krakowska ul. Lubicz 48

Baletowa wersja znanej baśni o Kopciuszku, dwóch złośliwych siostrach i okrutnej macosze.

Jej twórcą jest wybitny choreograf pochodzący z Mediolanu Giorgio Madia. Solista Baletu Béjarta i San Francisco Ballet dziś tworzy własne przedstawienia na scenach muzycznych Wiednia i Berlina. Kopciuszek w jego interpretacji został wzbogacony o nowe znaczenia przy zachowaniu uniwersalnego sensu przypowieści. Łączy w sobie subtelny liryzm z ironią i poczuciem humoru, wyróżnia się oryginalnym językiem choreografii, zaskakuje widowiskowością. Warstwę muzyczną spektaklu stanowią fragmenty utworów operowych i kameralnych G. Rossiniego. To wzruszające i pełne humoru przedstawienie adresowane jest zarówno dla młodych jak i dorosłych widzów.

Santander Orchestra


15 czerwca 2019


Gdańsk

12. Festiwal „Wawel o zmierzchu”


31 sierpnia 2019


Lubomirski Festival


17 października 2019 godz. 20.00


Filharmonia Narodowa, ul. Jasna 5, Warszawa
Koncert Inauguracyjny

Sinfonia Varsovia/ Chór Filharmonii Narodowej / dyr. Sebastian Perłowski
Piano: Piotr Sałajczyk

W programie:
Wł. Żeleński „Gawot”
Wł. Żeleński Koncert fortepianowy es-dur op.60
***
Wł. Żeleński Introdukcja i chór, akt 1 z opery „Goplana” Nad jeziorem mgła spoczywa”
Wł. Żeleński Chór Aniołów
***
K. Szymanowski Symfonia no 3 Pieśń o nocy

Lubomirski Festival


19 października 2019 godz. 18.00


Nowohuckie Centrum Kultury, al. Jana Pawła II 232, Kraków

Sinfonia Varsovia / Chór Filharmonii Narodowej
Piano: Piotr Sałajczyk
dyr. Sebastian Perłowski

W programie:
W. Żeleński – Gawot na orkiestrę
W. Żeleński – Koncert fortepianowy Es-dur op. 60
***
W. Żeleński – Dźwięki żałobne, andante elegijne op. 36
P. Czajkowski – Francesca de Rimini op. 32

Lubomirski Festival


22 października 2019 godz. 19.00


Nowohuckie Centrum Kultury, al. Jana Pawła II 232, Kraków

Orkiestra Filharmonii Lwowskiej
Skrzypce: Bartłomiej Nizioł
Dyrygent: Sebastian Perłowski
Animacje: Mariusz Wilczyński

W programie:
H. Pachulski – Suita na orkiestrę op. 13, dedykowana Piotrowi Czajkowskiemu
M. Karłowicz – Koncert skrzypcowy A-dur op. 8
***
M. Karłowicz – Symfonia e-moll op. 7, Odrodzenie

Lubomirski Festival


24 października 2019 godz. 19.00


Sala Filharmonii Lubelskiej, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5, Lublin

Orkiestra Filharmonii Lwowskiej
Skrzypce: Bartłomiej Nizioł
Dyrygent: Sebastian Perłowski

W programie:
H. Pachulski – Suita na orkiestrę op. 13, dedykowana Piotrowi Czajkowskiemu
M. Karłowicz – Koncert skrzypcowy A-dur op. 8
***
M. Karłowicz – Symfonia e-moll op. 7, Odrodzenie

Lubomirski Festival


27 października 2019 godz. 20.00


Sala Filharmonii Lwowskiej, Lwów

Sinfonia Varsovia
Fortepian: Piotr Sałajczyk
Dyrygent: Sebastian Perłowski

W programie:
Z. Noskowski – Step op. 66
W. Żeleński – Koncert fortepianowy Es-dur op. 60
W. Żeleński – Dźwięki żałobne, andante elegijne op. 36
P. Czajkowski – Francesca de Rimini op. 32

Lubomirski Festival


28 października 2019 godz. 20.00


Sala Filharmonii Lwowskiej, Lwów

Orkiestra Filharmonii Lwowskiej
Skrzypce: Bartłomiej Nizioł
Dyrygent: Sebastian Perłowski

W programie:
H. Pachulski – Suita na orkiestrę op. 13, dedykowana Piotrowi Czajkowskiemu
M. Karłowicz – Koncert skrzypcowy A-dur op. 8
***
M. Karłowicz – Symfonia e-moll op. 7, Odrodzenie

Symfonia Niepodległości - Tarnów


30 października 2019


Kompozycja Sebastiana Perłowskiego

Wykonawcy:
Orkiestra Akademii Beethovenowskiej
Sopran: Ewa Biegas
Baryton: Tomasz Rak

Symfonia Niepodległości - Lwów


24 listopada 2019


Kompozycja Sebastiana Perłowskiego
Sala Filharmonii Lwowskiej

Wykonawcy:
Orkiestra Filharmonii Lwowskiej
Galicki Chór Kameralny
Sopran: Ewa Biegas
Baryton: Tomasz Rak